Když všechno kvete
Upevňování citových vztahů ke svým blízkým a pocit sounáležitosti s rodinou. Rozšiřování poznatků o přírodě, pozorování kvetoucí přírody (krása a vůně květů, život na louce, práce na zahrádce, pojmenování některých druhů rostlin a podmínkách jejich růstu). Rozšiřování poznatků o činnostech, které tělu škodí, co tělu prospívá a znát pravidla pro ochranu vlastního zdraví. Rozvíjení schopnosti sebeovládání, ohleduplnosti, pohotové reakce, dodržování pravidel a rozvíjení pohybových schopností a dovedností při pohybových hrách. Zdokonalování se při manipulaci s míčem. Rozvíjení jemné motoriky, grafomotoriky a estetického cítění. Seznamování se základními číselnými a matematickými pojmy, prostorová orientace.
2. 5. – 6. 5. Maminka má svátek, pálení čarodějnic
- Upevňování citových vztahů ke svým blízkým, rozvoj motoriky, grafomotoriky a estetického cítění.
- Zdokonalování se při manipulaci s míčem.
Pondělí
- Čarodějnický rej – masky, hry, soutěže a opékání buřtů
Úterý
- Kresba lidské postavy tuží „Moje maminka“
- Mladší děti - vystihnout hlavní znaky figury
- Starší děti - dbát na úplnost figury
- Hra s míčem „Na obra a Palečka“
Středa
- Výroba dárečku pro maminku. Stříhání, lepení. „Srdíčko na špejli“
- Hra s míčem – házení a chytání míče ve dvojicích
Čtvrtek
- Námětová hra „Na rodinu“ – řešení modelových situací.
- Proč je maminka smutná, veselá, s čím doma pomáhám – kolektivní rozhovory.
- Hra s míčem – hod na pohyblivý cíl „Na jelena“
Pátek
- Nácvik písně „Uvíjíme věneček“ – s pohybem, opakování písní o jaru
9. 5. – 13. 5. Leze brouček na palouček
- Prohlubujeme si zájem o přírodu a rozšiřujeme si poznatky o životě na louce.
- Učíme se uvědomovat si důležitost hmyzu pro přírodu a pojmenovat některé jeho druhy.
- Seznamujeme se se symbolikou číslic a procvičujeme prostorovou orientaci.
Pondělí
- Procházka na louku – pozorování, rozhovory. Seznámení dětí s použitím dětské lupy
- Kuliferda – symbolika číslic
Úterý
- Práce s obrazovým materiálem – poznávání a pojmenování běžného hmyzu
- Pohybová hra „Leze brouček“
Středa
- Nácvik písně s pohybem „Sluníčko“
- Sluchová cvičení – poznávání známých písní dle melodie
Čtvrtek
- Starší děti – určování počtu, přiřazování správné číslice. Pracovní listy
- Mladší děti – vytváření skupin, pojmenování barev, umísťování předmětu dle slovní instrukce. Hra se stavebnicí
Pátek
- MTU
16. 5. – 20. 5. Květy na zahrádce, na louce
- Učíme se všímat si rozmanitosti přírody, poznávat některé druhy rostlin a znát jejich názvy.
- Rozšiřujeme si poznatky o podmínkách růstu.
Pondělí
- Práce s obrazovým materiálem „Luční a zahradní kvítí“ – rozhovory, poznávání, pojmenování
- Procházka k místním zahrádkám – pozorování, rozhovory
Úterý
- Opakování písní o jaru
- Vytváření číselné řady, určování počtu, porovnávání
Středa
- Pohybová hra „Na včeličky“
- Poznávání odstínů barev, pojmy – světlý, tmavý
Čtvrtek
- Divadelní představení “Jezinky, Bezinky“
Pátek
- Nácvik pohybové hry „Včelí královna velí“ – změna poloh dle slovní instrukce
- Běh se změnami směru „Žáby, čápy, motýli“
23. 5. – 27. 5. Lidské tělo
- Procvičujeme části lidského těla, učíme se pojmenovat vnitřní orgány a znát jejich funkci.
- Rozšiřujeme si poznatky o činnostech, které tělu škodí, co tělu prospívá a znát pravidla pro ochranu vlastního zdraví.
Pondělí
- Procvičujeme s dětmi správné pojmenování částí těla, určení je na sobě a vysvětlení jejich funkce. Námětová hra „Nechci vidět“
- Kresba lidské figury v pohybu „Pěší výlet“ – dbát na celistvost postavy ve vhodném oblečení pro toto roční období. Využít celou plochu papíru
Úterý
- Pomocí vhodných otázek vést s dětmi rozhovor, které činnosti jsou pro lidské zdraví škodlivé a co našemu tělu prospívá. Např. „Je správné si před jídlem mýt ruce a proč?“ Děti určí, zda činnost je správná nebo ne a pokusí se vysvětlit proč. (pravidelná hygiena, správné stravování, vhodné oblékání, dostatek pohybu a spánku. Zdraví škodlivé činnosti (např. konzumace nezdravých potravin, kouření užívání alkoholu atd)
- Omalovánky
Středa
- Ukazujeme a správně nazýváme části lidského těla na druhé osobě. Námětová hra „Kam tě pohladím?“
- Pracovní list „Vybarvi orgány v těle“ – žlutý mozek, červené srdce a tepny, modré plíce a pokus se vysvětlit funkci těchto orgánů
Čtvrtek
- Učíme se znát, co tělu škodí a co mu prospívá. Zdravá strava - námětová hra „Vaříme kaši“
- Pracovní list „Lidské tělo“
Pátek
- Rozvoj pohybových schopností. Procvičování poskoků na jedné noze. Poskoky na panákovi.
- Pohybová hra „Hlava, ramena ...“
30. 5. - 3. 6. Oslavujeme den dětí - týden plný pohybových her
- Rozvoj schopnosti sebeovládání, ohleduplnosti, pohotové reakce, dodržování pravidel a rozvoj pohybových schopností při hrách
Pondělí
- PH „Na kukačku“ – rozvoj sluchového vnímání, hod na cíl papírovou koulí
Úterý
- PH „Na jelena“ – hod míčem na pohyblivý cíl
Středa
- Den dětí
Čtvrtek
- PH „Na žabičky“ – rozvoj postřehu a zrakového vnímání
Pátek
- PH „Zač ten kůň“ – běh na daný signál s vyhýbáním